Agátka pro vás peče internetové sušenky , aby vám ulehčila nakupování. Používáním webu souhlasíte s jejich použitím.
Potřebujete poradit? 770 601 604 Po - Pá 9:30 - 16:00
0
Košík
Úvodní stránka Mámin blog Hračky typu Montessori - jak je vybrat?

Hračky typu Montessori - jak je vybrat?

Tipy pro výběr her a hraček 8. 5. 2018 3 minuty
Kristýna Křížová
Oslovila vás Montessori pedagogika, chcete svému dítěti vybrat vhodné hračky, ale nevíte, jak se v široké nabídce zorientovat? Naše tipy vám výběr hraček typu Montessori usnadní.

Hlavní principy her a hraček typu Montessori

Montessori výchova a pedagogika jsou založené na respektu k osobnosti dítěte, k jeho vlastnímu tempu vývoje, k tématům, která ho v daný okamžik oslovují. Vzdělávací přístup založený na myšlenkách italské lékařky Marie Montessori také klade důraz na spolupráci a respekt k ostatním. Pro skutečné porozumění určitému tématu je důležité pracovat se smysly, s vlastní tvořivostí dítěte, preferovat přírodní materiály a v dobrém slova smyslu jednoduchost zpracování hračky.

1. Rozvíjejme smyslové vnímání

Děti od svého narození do cca. 6 let velmi silně vnímají smysly. Miminka "ochutnávají" předměty okolo sebe. Pro děti v předškolním věku je stále důležité si smysly ověřit to, co říkají dospělí. Budují tak vlastní zkušenost, pevný základ, o který později opřou nové znalosti a dovednosti.

Sluchové vnímání a koncentraci podpoříte velmi pěkně ilustrovaným zvukovým lotem Bim bam od osvědčené značky didaktických her Granna, které mj. doporučují logopedi pro rozvoj řeči

Druhým tipem je dřevěná hra Hmatej a najdi od francouzské značky Vilac, která získala ocenění Dobrá hračka 2019.  Hru jsme nechali otestovat ambasadorkou Agátina světa a známou blogerkou Lenkou (@lenky_myslenky). Co o ní říká Lenka? "Skvělá hra, která zabaví dvouleté  dítě i dospělého (vlastní zkušenost). Líbí se mi, že jde hrát hru spousta způsoby, takže jednak neomrzí a pak - je opravdu pro široké věkové rozpětí."

2. Rozvíjejme tvořivost, ale nepřehlcujme podněty

I z naší vlastní zkušenosti dospělého víme, že při příliš mnoho podnětů přestáváme "stíhat". Nejsme schopni vnímat, natož pak porozumět všemu, co se okolo nás nabízí. Děti jsou na tom stejně jako my, navíc mnohem intenzivněji vnímají i četné drobnosti okolo sebe, kterým my již pozornost nevěnujeme. Montessori přístup proto doporučuje volit hry a hračky, na nichž vynikne jedna či jen několik málo vlastností. Typickým příkladem jsou přírodní dřevěné kostky, ideálně bez barev či pouze s několika základnimi barvami. Skvělé jsou také dřevěné montážní stavebnice, které poskytují dítěti možnost plně zapojit svoji fantazii a zabývat se dlouhé hodiny skládáním a montováním různých modelů.

Zjednodušení hračky dítěti umožní soustředit se na její přednosti a ty pak využít pro svůj rozvoj. Například u dřevěných kostek se bude dítě mnohem více soustředit na to, co a jak z kostek může postavit. Prioritu tak dostane jeho tvořivost, nápaditost i manuální kontakt s příjemným materiálem, kterým přírodní dřevo jistě je.

3. Rozvíjejme samostatnost, respektujme tempo dítěte

Dítě se naučí a udělá trvalé pokroky jen tehdy, dostane-li čas dobře zpracovat fázi, v níž se právě nachází. Předčasný tlak na nové pokroky mohou na první pohled vést v určitým výsledkům. Ty však nejsou trvalé. Pro dítě pak bude mnohem složitější se později vracet k bodu, který zbytečně přeskočilo. Jednoduchý příměr ze školního světa: nelze se naučit dělení čísel, aniž bych předtím pochopili a naučili se násobilku, sčítání a odčítání.

Pedagogové Montessori center i rodiče, kteří tyto principy ctí, proto oceňují zábavné didaktické hry francouzské značky Djeco. Pro nejmenší děti jsou vhodné zejména varianty Geometrické tvary - skládačka nebo Skládáme tvary.

V těchto hrách je úkolem dítěte řešit prostorové hlavolamy. K dispozici má návod obsahující různé úkoly, jejichž náročnost postupně stoupá. Najdete v ní samozřejmě i řešení. Dítě tak může jít svým tempem. Řeší úkoly, které zvládne, zkusí ty, které jsou pro něj novou výzvou, a dojde na hranici svých aktuálních možností. Není vhodné tlačit ho překonat tuto hranici nebo mu napovídat jen proto, aby vyřešilo další úkol. Pokud si na řešení nepřijde dítě samo, nebude moci příště jít ještě o další krůček dál. Nebude totiž mít zvnitřněný postup do bodu, do kterého jsme ho dostali my, rodiče.



Současně tak naplňujeme jeden z hlavních pilířů Montessori výchovy, který je respektující prostředí pro rozvoj dítěte

Chcete-li svému dítěti vybrat rozvíjející hry a hračky, které respektují osobnost dítěte, vybírejte z naší nabídky her a hraček typu Montessori
 

Internetový obchod
Sdílet
Kristýna Křížová Kristýna je zakladatelka a duše Agátina světa, kterému dává směr. Spolu se svou sestrou Lucií prozkoumávají tuzemský i zahraniční trh, aby do sortimentu začlenily ty nejlepší hry a hračky. Protože jen hry, hračky, knížky a stavebnice, které vynikají přínosem pro děti, kvalitou zpracování, bezpečností i designem smějí do Agátina světa. A takový je pak svět, který pro nás tvoří. 
NEJŠIRŠÍ VÝBĚR
KREATIVNÍCH HRAČEK V ČR
ZDRAVOTNÍ NEZÁVADNOST
VŠECH HRAČEK
POŠTOVNÉ ZDARMA
PŘI NÁKUPU NAD 3000,-