0
Úvodní stránka Mámin blog RECENZE: Skeleton - DJECO

RECENZE: Skeleton - DJECO

Recenze 29. 3. 2020 1 minuta
Karetní hry Djeco jsou našim oblíbeným společníkem na cesty. Jednoduchá pravdila, praktické balení a nápaditost, která zaujmě širší věkovou skupinu dětí i dospělých. A Skeleton se navíc dá hrát i po tmě!

Komu by se nelíbilo skládat kostlivce a tím si zopakovat, jak vypadá lidská kostra. A což teprve když všechny části – tedy kosti i lebka – ve tmě svítí! Nápad k nezaplacení! Zhasněte a vydejte se na pohřebiště sbírat pravé i levé končetiny rukou a nohou, hrudník s pánví nebo lebku. Ale pozor, cílem je jako první poskládat buď dva nepolámané kostlivce, nebo jednoho polámaného. Zdá se to jednoduché, ale jakmile se hra rozjede, začne být další vývoj nepředvídatelně záludný.

Hrají 2-4 hráči, každý začíná se šesti kartami. Zbytek zůstává jako dobírací balík. První hráč si zvolí jednoho z protihráčů a zeptá se ho, jestli má určitou část kostry, kterou zrovna potřebuje. A teď přichází i chvíle, kdy si  s dětmi velmi intenzivně procvičujeme pravou a levou stranu. Ono totiž pojmenovat pravou ruku také souvisí s tím, jestli ji vidím vpravo nebo je to pravá ruka kostry.

Když jsme kdysi podobnou hru měli pro trénink stran (levá - pravá), dcera ji odmítala hrát. Možná proto, že se hra až příliš tvářila jako tréninková. Bylo to pro ni náročné a vlastně o nic jiného než poznat stranu ve hře nešlo. I proto oceňuji, že tady má dítě chuť a odhodlání pojmenovat stranu správně, protože přece nechce držet v ruce dvě pravé ruky či nohy ☺. I když v tomto případě by to mohlo být žádoucí – potřebuji-li poskládat kostry dvě.

Pokud oslovený protihráč danou část kostry má, musí ji odevzdat. Není však určeno, zda má být žádaná část polámaná nebo ne. Když je v celku, může první hráč žádat ještě další kartu od stejného či jiného protihráče. Pokud je však polámaná, jeho tah končí. Pokud oslovený protihráč požadovanou kartu nemá, bere si první hráč kartu z balíku. Když se mu hodí, pokračuje ve hře, jinak je na řadě další hráč. Hra tedy zdaleka nemá jen podobu klasiky typu Černý Petr, je plná zvratů a dramat a nikdy nevíte, kdo na stůl vyloží potřebné sady polámaných či nepolámaných koster. S dcerou jsme se shodly na tom, že zajímavější je hrát ve více lidech, a samozřejmě po tmě!