0
Úvodní stránka Mámin blog RECENZE: Polyssimo a Cubissimo - DJECO

RECENZE: Polyssimo a Cubissimo - DJECO

Recenze 21. 7. 2020 3 minuty
Hlavolamy pro jednu chytrou hlavičku jsou oblíbenou formou edukativních nástrojů, kdy dítě může pracovat samo, kontrolovat si zadání a držet se tempa, které mu vyhovuje. Navíc u většiny těchto her máme k dispozici několik úrovní obtížnosti, čímž je rozšířeno věkové rozpětí. Jednoduchá zadání zvládnou i děti kolem věku 3 let, nejtěžší varianty jsou obvykle náročné i pro dospělé, může si tak s dětmi důstojně zařádit i tatínek :) .
Polyssimo    Cubissimo

Polyssimo
staví základy prostorového vnímání a geometrie jednoduchým a lety prověřeným způsobem, který nikdy neztratí své kouzlo. Už jen proto, že můžete díky pojetí hry regulovat obtížnost od velmi snadného k značně náročnému řešení. Každé zadání nám „pomáhá“ tak, že některé dílky již své umístění mají. Úroveň obvykle určuje množství volných polí – čím méně jich je, tím snadněji je zbylými dílky zaplníme. Rozlišit dílky na ploše můžeme díky různému zbarvení.

Je to hra – nehra. Hlavolam je jistě výstižnější pojmenování. Zkrátka především musíme přemýšlet. Brzy poznáte, zda vy či vaše děti máte nebo nemáte v oblasti prostorové představivosti silnější či slabší stránky. Nezoufejte, nikdo není dokonalý, každý vynikáme v něčem jiném. Určitě však doporučuji nevzdávat svou snahu a motivovat dítě ke zkoušení, i když mu to třeba zpočátku příliš nejde. Potřebuje možná více času. Netlačte na pilu, skládejte s dětmi, nebo třeba zkoušejte správně poskládat dílky sami, děti se třeba časem přidají. I pro váš mozek je to skvělá rozcvička. Věřte, že u těch nejtěžších variant se zapotíte a dost možná na řešení ani sami nepřijdete.

A pokud by pro vás bylo ploché, tedy 2D provedení málo, vyzkoušejte Cubissimo – tam už pracujete ve třech rozměrech, tedy stavíte krychli v prostoru. Kouzelná jednoduchost zaručeně nezklame i ty nejbystřejší „architekty“.

Tip: Podívejte se také na video, ve kterém vám Adam z Agátina světa představí hru Cubissimo.

Polyssimo a navazující Cubissimo by měly být nezbytným základem vaší domácí „herny“. Hodí se na cesty a chvíle, kdy děti tráví delší čas bez kamarádů. Balení je velmi kompaktní a praktické. Dílky jsou pevné a nezničí se, díky své velikosti se nám jen tak nezatoulají. My už po mnoha získaných zkušenostech oceňujeme i tu vlastnost, že vám hru nesebere vítr. Nejednou jsme sbírali karty či pexeso po zahradě. Když si nenecháte uletět zadání, zvládnou tyto logické hry i silnější zafoukání :).