0
Úvodní stránka Mámin blog Recenze naučné hry Cool School: Katudi

Recenze naučné hry Cool School: Katudi

Recenze 23. 2. 2024 5 minut
Tereza Kotilová
Už jste se svými ratolestmi vyzkoušeli pár deskových a karetních her, a nyní chcete vyzkoušet něco trochu jiného? Pak je společenská hra Katudi z edice Cool School to pravé, po čem byste mohli sáhnout. Pojďte se s námi podívat na to, jak se taková hra hraje, a proč je skvělá.

Recenze hry Djeco: Katudi

Hra Katudi vyžaduje od hráčů nejen smysl pro detail, ale i základní orientaci v obrázku, rozeznávání nejmenších rozdílů a v neposlední řadě i schopnost srozumitelně popsat to, co právě vidí. Přitom je velmi snadná na vysvětlení. Tak hurá na ní!

Jak na hru Katudi?

Hra obsahuje celkem 4 různé obrázky na hracích kartách. Vybrat si můžete podle obtížnosti obrázek rozdělený na 9 nebo 12 čtverečků s barevným symbolem. Ke každému obrázku pak patří sada kartiček, které dohromady dají daný obrázek a na každé kartičce je stejný barevný symbol, jako je na hrací kartě. Vyberte si, jaký obrázek se vám líbí a můžete začít. Hru můžou hrát i 2 hráči a nejvíc si ji užijí děti ve věku 4 až 8 let. Jeden hráč popisuje to, co vidí na malé kartičce a druhý hráč musí co nejrychleji říct barevný symbol, který se nachází u části obrázku, která je popisována. Cílem hry je získat co nejvíc malých kartiček.

Recenze hry: Katudi

Pro koho je hra vhodná?

Po této hře určitě sáhněte, pokud potřebujete dítě tak trochu rozmluvit. Procvičuje se zde popis obrázku, zaměření na malé, nepatrné detaily a rozšiřuje se tak slovní zásoba. Při hádání popisované části obrázku se dítko zaměří také na barvy a tvary symbolů na kartě. Musí se tak plně koncentrovat a vypnout veškeré ostatní myšlenky, které by ho mohly rozptylovat.

Recenze hry: Katudi

Vymýšlejte různé variace, které zaujmou

Ve chvíli, kdy mají děti hru už v malíčku, moc dobře znají pravidla i obrázky, přichází na řadu vaše fantazie a vynalézavost. Hra Katudi k různým variacím svými jednoduchými pravidly přímo vybízí. Nechte děti vyprávět příběh, který se na obrázku právě odehrává. Doptávejte se na detaily a buďte zvídaví – kam asi zvířátka jdou a co cítí? Jaké je tam počasí? Není jim zima? To vše můžete zkusit. Díky tomu budou zvídaví i vaše děti. U menších ratolestí můžete naopak naplno procvičovat barvy a tvary symbolů.

Recenze hry: Katudi

Pozvěte kamarády, bude zábava

Pokud si zahrajete hru s dítětem sami ve dvou, budete mít větší prostor pro vyprávění a povídání o obrázcích. Hra je ale skvělá i jako odpolední zábava s kamarády – ve chvíli, kdy ji hraje víc dětí najednou, probudí se v každém človíčkovi soutěžní duch a vyzkouší si tak rychlost reakce pod tlakem. Uvidíte, že se u ní nakonec všichni pobavíte a zasmějete.

Recenze hry: Katudi

Za recenzi a fotografie děkujeme Blance Šmrcinové.

Co dál si s námi zahrajete?