Rubriky
RECENZE: Medvěd Wrr
Dějství je působivé a animace má rozhodně přesah mimo knihu. Téměř bych očekávala, že by mohl vzniknout i podobně laděný animovaný film, což by vůbec nebylo od věci (snad jsem neprozradila nějaké tajemství).
Proč zrovna medvěd? Medvědi totiž zachraňují knižní svět před zrádnými piráty. V příběhu prozkoumávají čtenáři (hráči) nekonečný vesmír, Divoký západ či rozbouřené moře a snaží se zkompletovat knihařský stroj dříve, než se to podaří kapitánu Crabsonovi.
Ačkoliv knížka může mnohé dobrodružství lačné čtenáře zaujmout, troufám si po pár karetních partičkách tvrdit, že děj knihy pro zážitek ze hry není nijak podstatný. Naštěstí. Protože pokud byste právě drželi krabičku s medvědem Wrr v rukách a zjistili, že bez knihy se nehnete, asi by vás to moc nepotěšilo.
Jsme tedy v pohodě, zajímají nás převážně pravidla. Ta jsou jednoduchá, nicméně rozhodně ne tolik, abyste se začali při třetí hře nudit. Jsem ohromená, že dnes ještě někdo dokáže vymyslet karetní hru s takový spádem, že na konci partie občas zjistím, že jsem pár minut nedýchala. No opravdu. Já se musím tak soustředit, abych alespoň někdy vyhrála, že zapomínám na kyslík.
První hry byly trochu rozpačité, ale při třetí z nich jsme začali jet naplno. Každý tah hraje roli, ani na chvíli nesmíte ztratit pomyslný provázek souvislostí. Pamatovat si, co bylo v balíku a kde jsou piráti v balíčcích jednotlivých součástí knihařského stroje. Takticky zvažovat, které typy karet sbírat, protože na to, abyste získali jeden ze 4 dílů stroje, potřebujete odhodit právě tři stejné karty. V ruce však můžete držet karet maximálně pět, a to je hodně málo na to, abyste ještě měli v případě potřeby při ruce ochranářského rytíře, který vám zachrání krk před piráty. Dobrat si můžete však i jiné zajímavé „pomocníky“. Kromě medvědů – rytířů najdete mezi kartami i průzkumníky, díky kterým předem zjistíte, kde vás mohou piráti ohrozit, ale také třeba zlatokopa, jenž umí vzít jakoukoli kartu z odhozeného balíku. Suppino obletí všechny hráče a získá od každého kartu, z nichž si pak hráč může vybrat tu nejlepší, a zbytek odhodit. Velmi rádi máme i Warrena, který nám umožní dolíznout si ještě dvě karty ponechat si je bez ohledu na limit.
Během hry tedy balancujete mezi tím, abyste včas získali všechny 4 díly knihařského stroje, nasbírali minimálně 4x tři stejné karty pro jejich získání, prohlédli si případně obsah balíčků se strojními díly, abyste eliminovali riziko setkání s piráty, anebo drželi rytíře, kteří vás před nimi ochrání. To vše s pěti kartami v ruce a soupeři, kteří nikdy nespí.
Děti si tedy osvojují mnoho dovedností – soustředění, paměť, počty, taktiku. Shrnula bych to všechno do jednoho pojmu – bystrost. Možná proto je pro mne tak těžké držet krok s dětmi. Dcera nemá ráda časový tlak, ale při této hře se díky zápletce rozjede a přijímá s poklidem všechny její výzvy. Plánuje, taktizuje, přemýšlí, pamatuje si, kde které karty jsou, a v pravý čas to použije.
První hru jsem, myslím, vyhrála, ale spíš náhodou. Jakmile se dcera zorientovala v taktice, nedokážu ji porazit. A chtěla bych. Fakt. Já prostě nevím, jak na to. Vždycky získá ty čtyři díly dříve. Už jsem vychytala všechny strategické chyby, ale stále to nestačí.
Tak já nevím, mohli byste si tu hru třeba zahrát a nějaký dobrý trik mi poradit? Ale pozor, soupeř nikdy nespí. A nikdy nevíte, jaké karty zrovna přijdou do ruky. Je to každopádně napínavá zábava pro malé i velké. Nelituji. Tato hra předčila naše očekávání a věřím, že bude brzy ohmataná podobně jako „prší".
Tak co? Jste na medvěda naladěni? Určitě si hru zahrajte, ale taky nezapomeňte podpořit vydání pokračování Medvěd Wrr: Zachraň knižní svět! zde. Volně na první knihu navazuje a je již v předprodeji. O čem kniha je, se můžete podívat zde!
RECENZE: Kočičí klub - MINDOK
RECENZE: Elektronická stavebnice BOFFIN
RECENZE: Sardinky - DJECO