Rubriky
Příběh značky Djeco: 1. Začátky v ateliéru na břehu Seiny
V šedesátých letech Djeco zažilo první velký úspěch - firma získala získala hned 4 "Oscary" - francouzské ocenění Oscar za nejlepší hračku roku. Jednou z nejúspěšnějších sad v té době bylo domácí terárium s deseti živými mravenci, které kvůli velké poptávce brzy začali na venkově sbírat všichni členové rodiny... Jinou velmi úspěšnou hračkou bylo Telecolor: "barevná televize" (již tehdy, v 60. letech!), pro kterou si děti připravovaly vlastní šou: z přiložené brožurky s příběhem si vystřihly barevné papíry a postavičky z fólie a hrály "v televizi" své vlastní příběhy, představení, užívaly si všelijakých optických efektů, které byly v brožurce popsané, atp. Tato hračka byla na svou dobu tak revoluční, že získala ocenění francouzského národního institutu vzdělávání.
Po roce 1970 však začala firma stagnovat..., a to až do chvíle, než Frédéric, který do té doby všechny hry a hračky jen v rámci vlastního dětského hraní zkoušel a testoval, dospěl a v roce 1989 převzal rodinnou firmu, ve které si opět ... může hrát. Rozhodl se, že bude dovážet hry, které ve Francii tehdy nebyly. Jeho světoběžnictví a hledání inspirace pro hračky ho dostalo do všech koutů světa. Tato otevřenost inspiraci ze všech koutů světa je dodnes značce Djeco vlastní a je jedním z prvků ,které ji odlišují od běžných hračkářských firem.
V roce 1997 Frédéric usoudil, že již není kde hledat další hry a inspiraci. Přišel čas začít vymýšlet vlastní hry. jakou cestu si zvolil a jaké byly další milníky ve vývoji této krásné značky, Vám poodhalíme v dalším článku.