Potřebujete poradit? 770 601 604 Po - Pá 9:00 - 15:00
0
Košík
Úvodní stránka Mámin blog Příběh značky Djeco: 1. Začátky v ateliéru na břehu Seiny

Příběh značky Djeco: 1. Začátky v ateliéru na břehu Seiny

Tipy pro výběr her a hraček 22. 4. 2015 2 minuty
Kristýna Křížová
Francouzská firma Djeco slaví 60 let od svého vzniku. Protože Vy, Vaše děti i my ji máme velmi rádi a užíváme si její ohňostroje kreativity a hravosti, jištěné precizností při výrobě a přísným dohledem na kvalitu her a hraček, připravili jsme pro Vás seriál článků o tom, jak vznikají tyto kreativní sady, didaktické hry či dřevěné hračky pro nejmenší. Začneme jak jinak tím, co stálo u zrodu značky Djeco - jedna šikovná a akční maminka...
Firma Djeco byla založena roku 1954 matkou dnešního generálního ředitele, Frédérica, paní Véronique Michel-Dalès. Ta měla s prací s dětmi bohaté zkušenosti: za 2. světové války připravovala hry a aktivity pro děti, aby si mohly v klidu a bezpečí hrát mimo stresující bombardovaná města; později pracovala s děti s mentálním postižením. Sama se pak potýkala s vývojem a rozvojem své vlastní dcery a pustila se proto do přípravy jednoduchých her. Ty měly úspěch nejen u její dcery, ale i u učitelky, známých apod. Paní Michel-Dalès se tedy rozhodla své hry vyrábět. Své firmě dala jméno Djeco podle ještěrky gekko (ve francouzštině se čte stejně jako Djeco, tj. "džeko") - protože lidé v jihovýchodní Asii věří, že jejich domovům přinese štěstí, a pronajal si prostory ateliéru na břehu řeky Seiny, kde firma sídlí dodnes.

Djeco telecolor

V šedesátých letech Djeco zažilo první velký úspěch - firma získala získala hned 4 "Oscary" - francouzské ocenění Oscar za nejlepší hračku roku. Jednou z nejúspěšnějších sad v té době bylo domácí terárium s deseti živými mravenci, které kvůli velké poptávce brzy začali na venkově sbírat všichni členové rodiny... Jinou velmi úspěšnou hračkou bylo Telecolor: "barevná televize" (již tehdy, v 60. letech!), pro kterou si děti připravovaly vlastní šou: z přiložené brožurky s příběhem si vystřihly barevné papíry a postavičky z fólie a hrály "v televizi" své vlastní příběhy, představení, užívaly si všelijakých optických efektů, které byly v brožurce popsané, atp. Tato hračka byla na svou dobu tak revoluční, že získala ocenění francouzského národního institutu vzdělávání.

Po roce 1970 však začala firma stagnovat..., a to až do chvíle, než Frédéric, který do té doby všechny hry a hračky jen v rámci vlastního dětského hraní zkoušel a testoval, dospěl a v roce 1989 převzal rodinnou firmu, ve které si opět ... může hrát. Rozhodl se, že bude dovážet hry, které ve Francii tehdy nebyly. Jeho světoběžnictví a hledání inspirace pro hračky ho dostalo do všech koutů světa.  Tato otevřenost inspiraci ze všech koutů světa je dodnes značce Djeco vlastní a je jedním z prvků ,které ji odlišují od běžných hračkářských firem.






Ateliéry djeco Ateliéry Djeco

V roce 1997 Frédéric usoudil, že již není kde hledat další hry a inspiraci. Přišel čas začít vymýšlet vlastní hry. jakou cestu si zvolil a jaké byly další milníky ve vývoji této krásné značky, Vám poodhalíme v dalším článku.
Internetový obchod
Sdílet
Kristýna Křížová Kristýna je zakladatelka a duše Agátina světa, kterému dává směr. Spolu se svou sestrou Lucií zkoumají české i zahraniční značky, aby do Agátina světa zařadily ty nejlepší hry a hračky. Protože jen hry, hračky, knížky a stavebnice, které vynikají přínosem pro děti, kvalitou zpracování, bezpečností i designem mohou patřit do Agátina světa. A takový je pak svět, který pro nás tvoří.