Rubriky
ŠKOLA je DOMA - Vlastivěda
Každý školák už by měl mít představu, kde žije a jak mapa našeho státu vypadá. Je bezva ji mít někde zavěšenou a ukazovat si, kam jedete na výlet nebo kde žijí vaši kamarádi a příbuzní.
Tato magnetická mapa má základní desku, na kterou se upevňují magnetické dílky. Na základní desce najdete vymezení krajů a okresů ČR s městy, názvy pohoří s nejvyššími horami, řeky nebo třeba chráněné krajinné oblasti. Magnetické dílky pak zobrazují za pomocí obrázků zajímavosti a památky, které jsou pro dané místo typické.
Při práci s mapou můžete pracovat postupně. Rozhodně nedoporučuji hned napoprvé skládat ze všech dílků celou mapu. Stačí oddělat pár dílků a děti je vkládají na místa, kde chybí. Společně si pak můžete o zajímavostech daného místa povídat nebo ještě lépe je navštívit.
K této mapě také dostanete praktický látkový sáček s kartičkami zajímavostí, které jsou zobrazené na mapě. Můžete si s nimi zahrát hru, kdo nejrychleji najde na mapě místa z kartiček, které si vylosuje.
Tip: Nevyhoďte si přehled kartiček, které jsou v sáčku!
Jsem ráda, že na e-shopu Agátina světa najdete také knížky; jedna z nich se hodí k vlastivědnému učivu moc! Je to publikace Můj stát – Putování s českým lvem za sedmi státními symboly. Hned prvním úkolem ve 4. třídě je právě umět vyjmenovat všechny státní symboly a přiřadit k nim obrázky. Již začátek knihy děti upoutá komiksovým příběhem dvou školáků, kteří se vydávají se svým průvodcem – českým lvem - za sedmi státními symboly.
Další stránky pak obsahují 10 kapitol, které postupně vykládají zajímavosti, historii i popis státních symbolů. Do posledních třech kapitol jsou zařazeny mince a bankovky, poštovní známka a národní strom, které jsou neméně důležitou součástí naší historie. Kniha děti rozhodně zaujme, pomůže jim poznat lépe a prakticky základní učivo vlastivědy.
Posledním vlastivědným tipem je didaktická hra Vadí, nevadí od 4bambini, která více otevírá téma etické výchovy a výchovy demokratického občana. Pro děti je důležité si uvědomit problematiku vlastního práva a svobody. Třeba i pod heslem „Svoboda jednoho člověka končí tam, kde začíná svoboda toho druhého.“
Děti v této hře jednoduše přiřazují kartičky s otázkami na desky se správnou odpovědí. Otázky naráží na mnoho problémů generace dnešních dětí a učí je v těchto pro některé cizích situacích správně reagovat. Děti si správné přiřazování také mohou samy kontrolovat, protože číslo u otázky a správné odpovědi se musí shodovat.
Při hraní narazíte na řadu témat, které s dětmi můžete probrat. Je důležité o těchto situacích na kartičkách s dětmi mluvit, protože řada dospělých bere automaticky, že děti je znají a vědí, jak se zachovat.
ŠKOLA je DOMA - Přírodověda
ŠKOLA je DOMA – Matematika