0
Úvodní stránka Mámin blog Recenze kooperativní hry HABA: Křeččí banda

Recenze kooperativní hry HABA: Křeččí banda

Recenze 7. 1. 2022 3 minuty
Jana Chlupová
Pokud jste vícečlenná rodina a propadli jste kouzlu deskových her, dáte mi za pravdu, že nejtěžší je zapojit do společného hraní ty nejmladší děti. Ty, které by tak moc rády hrály, ale jejich schopnosti a dovednosti jim to prostě ještě nedovolují. Pro zachování zdravé psychické pohody doma doporučuju koupit aspoň jednu dvě hry, které zvládnou i ty nejmenší děti, zároveň však šikovným způsobem zabaví i starší sourozence. Jedna z těch, která splní tyto požadavky, je kooperativka Křeččí banda od HABA.

Recenze HABA: Křeččí banda

Křeččí banda – jednoduchá kooperativní hra pro malé hráče

Představte si, že jste křeččí banda a máte velmi šikovně vybudované doupě. Plno místností, které jsou propojené systémem chodeb. Ale přiblížil se podzim a listy na stromě začínají žloutnout. Musíte společně sesbírat všechny potřebné suroviny a postupně je uskladnit do nory. To vše dříve, než opadají listy ze stromu nad vašimi hlavami. O práci se musíte podělit, nejde stihnout všechno. Někdy také musíte bráchovi pomoct, bude-li to rychlejší. Vyhráváte v momentě, kdy jsou všechny potraviny bezpečně sklizeny a uloženy. Prohráváte, pokud listy ze stromu opadaly a vytvořily slušný pelíšek pro ježka.

Kooperativní hra HABA - Křeččí banda

Herní plocha se složí ze čtyř “puzzle” částí, vloží se 4 pohyblivé komponenty, hráči si vyberou figurky, nachystají plodiny na políčka a listy na strom. Pod strom položí ježka a může se začít. Křeččí banda na první pohled zaujme všechny zvídavé děti pohyblivými prvky, které jsou součástí hrací plochy – ve hře jezdí výtah, točí se křeččí kolo, posunuje důlní vozík nebo se houpe lanovka. Toto hodnotím jako velké plus, které pomůže udržet dětskou pozornost, a hra se jen tak neomrzí.

HABA recenze na kooperativní hru Křeččí banda

Křeččí banda je kooperativní rychlá hra určená pro děti od 4 let. Z vlastní zkušenosti vám však můžu prozradit, že je zvládne s drobnou pomocí i šikovný tříleťák. Proto můžete tuto skvělou hru zařadit mezi první společenské hry, které vašemu prckovi dopřejete. Jednoduchý herní mechanismus založený na hodu kostkou, líbivé kulisy a krátká doba hraní (do 15 minut) jsou zárukou úspěchu i u malých dětí. Hrát se dá ideálně ve dvou až čtyřech hráčích, pokud nelze jinak, jde si ji užít i jako sólovku.

První dětská hra - Křeččí banda

Křeččí banda má ještě jednu velkou výhodu - je kooperativní. To znamená, že hráči mezi sebou nesoutěží, ale naopak musí spolupracovat, aby byli nakonec úspěšní. Malé děti se většinou neumí dobře vyrovnávat s prohrou a rychle tak ztrácejí o hraní zájem, proto u tříletých dětí rozhodně doporučuju kooperativní hry. Děti se při hře podporují, radí si, mohou si všemožně pomáhat a společně dosáhnou buďto vítezství, nebo prohry.

Kooperativní hra pro ty nejmenší - Křeččí banda od HABA

Hry značky HABA vynikají jednak velmi kvalitním zpracováním, ale především propracovanou grafikou, často oslní i důmyslnými herními mechanismy. A proto dokážou i ty nejjednodušší hry zaujmout také mnohem zkušenější hráče.