0
Úvodní stránka Mámin blog Recenze paměťové hry HABA: Inspektor Myšák – Velký útěk

Recenze paměťové hry HABA: Inspektor Myšák – Velký útěk

Recenze 20. 1. 2022 3 minuty
Jana Chlupová
Pojďte si procvičit paměť hrou. Svižná detektivní hra Inspektor Myšák bude bavit celou vaši rodinu. Inspektor Myšák potřebuje pomoc. Dostal už za mříže spoustu zločinců, ale tito zločinci nyní plánují velký útěk! Jakmile se spustí poplašný alarm, budete potřebovat dobrou paměť a skvělé detektivní schopnosti. Pokus o útěk může zastavit jen ten, kdo ví, který zločinec byl naposledy v cele s únikovým tunelem. Kdo má bystrou paměť a chytí nejvíce prchajících zločinců?

Paměťová hra Inspektor Myšák: Velký útěk

Paměťové hry pro celou rodinu

Paměťovky už dávno nejsou jen o pexesu. I když dobré pexeso je základ každého výletnického batůžku, jsem ráda, že na trhu existují i mnohem zábavnější verze paměťových deskových her. Paměťové rodinné hry mají jednu velkou výhodu pro děti (naopak nevýhodu pro nás dospělé), není předem vůbec jisté, jestli vás náhodou vaše pětileté dítě nestrčí do kapsy. Ony ty hlavičky mají ještě tak čerstvé a bystré. Já se přiznám bez okolků, že mě mé děti v paměťových hrách dost často převálcují.

A pokud si chcete procvičit paměť i vy a zahrát si u toho na detektivy, pak přesně pro vás je nová hra HABA – Inspektor Myšák: Velký útěk, kterou doma nadšeně hrajeme už asi dva týdny stále dokola.

Inspektor Myšák: Velký útěk

Napínavá detektivní paměťová hra pro celou rodinu Inspektor Myšák

Skupinka šikovných detektivů pod vedením inspektora Myšáka má za úkol ohlídat vězeňské cely, ze kterých má v plánu uprchnout hned několik nebezpečných zločinců. Naštěstí je v cele, kde se padouchům podařilo prokopat únikový tunel, poplašný alarm, takže zbývá ještě nějaký čas. Jako správní detektivové musíte díky své paměti a logickému úsudku uhádnout, který zločinec zrovna prchá. Pokud víte, získáváte pro svoji detektivní kancelář hvězdu, pokud se mýlíte, zloděj mizí tunelem do přistaveného auta.

Jak se hraje Inspektor Myšák: Velký útěk

Herní plochu sestavíte z několika částí. Připravenou kartonovou mřížku znázorňující jednotlivé místnosti, vložíte na dno krabice a přiklopíte ji otočným třívrstvým systémem herních desek, který drží pohromadě inspektor Myšák. Do únikové cely vložíte kovový “zvonek”, na který když shora dopadne žeton se zločincem, lehce cinkne. Tak poznáte, že někdo prchá z cely do podzemí. Jenže kdo? Na svých herních kartách každý hráč označí toho, o kom si myslí, že je právě mizející uprchlík.

Recenze hry Inspektor Myšák

Právě tento originální herní mechanismus si bezpochyby získá každé dětské hráčské srdce. Děti obecně milují, když jsou hry nějakým způsobem pohyblivé a interaktivní, tady se otáčí kolo s vloženými žetony zločinců, které na jednom místě tajně propadnou kamsi do podzemí.

Inspektor Myšák: Velký útěk

Pro koho je hra Inspektor Myšák určena?

Rodinná hra Inspektor Myšák je určena pro 1-4 hráče ve věku zhruba od 5 let. Myslím, že hru zvládne i čtyřleté dítě zvyklé na deskovky. Hra jde navíc lehce přizpůsobit schopnostem a věku jednotlivých hráčů odebráním/odkrytím pár zločinců. Skvělé je, že HABA myslela i na oživení hry – drobnou úpravou pravidel lze hrát tuto hru i jako kooperativní nebo sólo pro jednoho hráče. Značka HABA vyniká svým zaměřením na kooperativní hry, a tak od této značky najdete v naší nabídce i jiné skvělé hry, kde je cílem vyhrát společně, nikoliv soupeřit mezi sebou.

Paměťovka Inspektor Myšák je svými pravidly velice jednoduchá rodinná desková hra, která však dokáže potrápit nejeden mozek. Dětský i dospělý. Je to hra, kterou si s chutí s dětmi zahrajete, je svižná, nápaditá a perfektně zpracovaná, jak je u HABA zvykem.

Inspektor Myšák: Velký útěk