Rubriky
Logopedie JINAK: 5.díl Jaké vybrat hry
Povídání o životě, o sladění mateřství s profesní kariérou, o cestě za vlastním sebepoznáním a realizací v rovnováze se Zuzanou Blažkovou, klinickou logopedkou a autorkou blogů Logopedie JINAK a Máma logopedka.
Dají se hry nějak třeba rozdělit, co pomůže na co, můžeš nám doporučit nějaké příklady, které můžeme pořídit domů a rozvíjet komunikační schopnosti i třeba bez logopedických obtíží?
Ano, mám je pro sebe srovnané do několika kategorií, které vám představím.

IMITAČNÍ – napodobivé: takové hry a hračky podporují sociální, emocionální i jazykový vývoj, protože pomáhají dítěti vyprávět myšlenky (příběhy), které mu zrovna běží hlavou. Patří sem například: dětské kuchyňky, autíčka s garážemi, uklízecí sety, panenky a domečky pro panenky, maňásci, loutky, plyšáci, figurky zvířat..


SENZORICKÉ/KREATIVNÍ (tvořivé): jsou takové hry a hračky, které stimulují smysly, rozvíjí především sociální/emocionální dovednosti a jemnou motoriku. Nabízejí dítěti prostor pro relaxaci, podporují jeho schopnost soustředit se a učí ho vyjadřovat své emoce. Do této kategorie patří umělecké, tvořivé a hudební hračky. Příklady: umělecké potřeby (pastelky, křídy, barvy...), modelína, kinetický písek, hudební nástroje, dešťové hole, špátle, pompom kuličky, chlupaté ohebné drátky...

OSTATNÍ: všechny hračky, které nezařadíme do jedné z výše uvedených kategoríí – já sem řadím většinou elektronické „tlačítkové“, „řvoucí“ hračky a nesmysly, kterých by bylo lepší se zbavit :)
Logopedie JINAK: 2.díl Mluvte s dětmi
Logopedie JINAK: 3.díl Hra ABC Cink
Logopedie JINAK: 6.díl Staňte se její součástí
